پارکینگ وبلاگی متفاوت

پارکینگ وبلاگی متفاوت

آموزشی و تفریحی
پارکینگ وبلاگی متفاوت

پارکینگ وبلاگی متفاوت

آموزشی و تفریحی

چرا عطرمان پراکندگی ندارد ؟ چرا بوی عطرمان نمی ماند ؟ چطور میشود رایحه راتقویت کرد ؟


چرا عطرمان پراکندگی ندارد ؟ چرا بوی عطرمان نمی ماند ؟ چطور میشود رایحه راتقویت کرد ؟

همین که صبح از خواب بیدار می شویم و چشم باز میکنیم ، آبی به سر و روی خود می زنیم . احتمالا صبحانه مختصری می خوریم و لباس می پوشیم و سراغ عطر می رویم . از خانه بیرون می آییم و روزی نو آغاز می شود . حتما توقع داریم سرها به سمت ما بچرخند و چندنفری هم اسم عطرمان را بپرسند . اما خبری نیست . وارد محیط کار می شویم . بازهم کسی سراغ عطرمان را نمی گیرد . حتما عطر خوبی نزدم ! تصمیم دیگری می گیریم . فردا با عطر دیگری بیرون می آییم و داستان دوباره تکرار می شود . از این لحظه به بعد دیگر به عطر خود توجه نمی کنیم بلکه حواسمان می رود سراغ عطرهایی که دیگران زده اند . شامه مان را تیز می کنیم تا بوی عطر دیگران را حس کنیم و حتما بوی عطر کسی توجه مان را جلب می کند . وای چه عطری ! ببخشید چه عطری زدید ؟ توقع داریم اسم عطری بسیار گرانقیمت و یا چیزی که تا به حال نشنیده ایم را بشنویم . اما در بسیاری از موارد نتیجه حیرت آورست . عطری که توجه ما را جلب کرده است گرانتر از عطری نیست که ما زده ایم . شاید هم قبلا خود ما از این عطر داشته ایم . ولی چرا بوی عطر ما نمی پیچد ؟ چرا پراکندگی لازم را ندارد ؟ چرا با پرداخت هزینه های زیاد گاهی توقعاتمان به جا نمی آید ؟


لطفا جهت مشاهده متن کامل به ادامه مطلب بروید

 - انتخاب عطر و چگونگی استفاده از آن این تفاوتها را سبب می شود . عطر هم مانند لباس آداب پوشیدن دارد ! بله پوشیدن . انگلیسی زبانها عطر را پوشیدنی می دانند برای همین اصطلاح wearing a perfume را بکار می برند . شما باید عطر مناسب خود را پیدا کنید . پوست شما – روشنی یا تیرگی پوست – چرب یا خشک بودن آن – شرایط آب و هوایی و فصل در چگونگی بروز رایحه عطر دخالت مستقیم دارد . باید بدانید کدام غلظت عطر مناسب پوست شماست ، پرفیوم ها، ادو پرفیوم ها ، ادو تویلت ها و یا ادو کلن ها ، بیشترین مقدار اسانس را داراست . اما این بدان معنی نیست که پرفیوم بهتر از سایر عطرهاست . گفتم این موضوع کاملا بستگی به پوست و بیولوژی شما دارد . پرفیوم ها بیشتر مناسب پوستهای خشک و روشنند . اما اگر می خواهید بوی عطر شما اطرافیانتان را آزار ندهد فقط دو اسپری از پرفیوم کافی است . تویلت ها هم مناسب پوستهای چرب و تیره اند . با تویلت دوش نگیرید چهار اسپری از تویلت ها برای انتشار مناسب رایحه عطر بس است . اگر کلن استفاده می کنید 6 اسپری از کلن ها بهترین میزان استفاده است .

2- قبل از عطر زدن حتما دوش بگیرید . این نکته کلیدی است . دوش گرفتن سبب می شود ترشحات سطح پوست شما که ممکن است کیفیت رایحه را در اثر واکنش شیمیایی تحت تاثیر قرار دهد کاملا پاک شود . از شامپوی بدن بدون رایحه و یا نزدیک به رایحه ای که می خواهید استفاده کنید بهره بگیرید . دوره استفاده از صابون گلنار تمام شده است . بعد از استحمام بدنتان را کاملا خشک کنید . اگر لوسیون عطری را که استفاده می کنید دارید بدنتان را با لوسیون مربوط کنید . اگر ندارید با کرم مرطوب کننده بی بو دستها – صورت و گردنتان را مرطوب کنید . بیست دقیقه صبر کنید تا مرطوب کننده یا لوسیون کاملا جذب پوست شود . در مورد بعضی افراد ممکن است مدت زمان جذب به چهل دقیقه هم برسد . آقایان هم لازمست بعد از خروج از حمام و در صورت اصلاح از افتر شیو استفاده کنند . این نکته مهمی است .

3- حالا عطر خود را بردارید . از فاصله بیست سانتیمتری عطر را بر روی نقاط نبض دار بدن اسپری کنید . نگران نباشید عطر هدر نمی رود . عطر نباید پوست شما را خیس کند بلکه ذرات آن باید بر روی پوست شما بنشیند . نبض دو دست – زیر گوشها بر روی گردن – نبض آرنجها و پشت زانوها بهترین مکان برای پاشیدن عطر است . هرگز نقاطی را که عطر بر آن اسپری شده به هم نمالید . ما عادت دارم عطر را بر روی پوست خود بمالیم این کار غلط است . چراکه سبب می شود حلال عطر ترکیبات سطح پوست را حل کرده و به همراه اسانس عطر منتشر کند .

4- مشام شما پنح دقیقه بعد پر می شود و شما دیگر رایحه را حس نخواهید کرد . این دلیلی بر این نیست که دیگران متوجه عطر شما نمی شوند . اعتماد به نفس داشته باشید . همین موضوع بدون آنکه بدانید بر انتشار رایحه عطر شما تاثیر می گذارد . چهار ساعت بعد از استفاده از عطر یک بار دیگر و فقط دو اسپری بر روی نبض ها رایحه را تجدید کنید . یقین بدانید رایحه عطر شما فضا را پر می کند .

5- اگر آنتی بیوتیک مصرف می کنید عطر نزنید و یا بیش از دو اسپری نزنید . ترکیبات آنتی بیوتیک معمولا اثری نامطلوب بر ترشحات پوستی شما گذاشته و در پاره ای موارد رایحه عطر شما را ناخوشایند می کنند . اگر ترشی یا فلفل و یا ادویه تند همراه غذا خورده اید حتما رایحه عطر شما هم تغییر خواهد کرد . به این موضوع توجه کنید .

6- بعد از استفاده از عطر آن را در محیط خنک و دور از تابش آفتاب نگهداری کنید . عطرها در این شرایط معمولا تا هشت سال طراوت رایحه خود را حفظ می کنند . حتما درپوش محافظ عطر را بعد از استفاده روی والف بگذارید . اگر عطری را برای مدت زمان زیادی استفاده نخواهید کرد عطر را درون جعبه خود و داخل کیسه ای پلاستیکی با درب بسته و درمحیط خنک نگهداری کنید .

7- به فصل استفاده و زمان های پیشنهادی برای استفاده عطر و مکان آن توجه کنید . هر عطری برای استفاده در شرایطی مناسب است نه همه شرایط . از روایح سنگین در محافل رسمی – روایح تازه و لطیف در جمع دوستانه و روایح تند در بیرون از منزل استفاده کنید .

7 – خانمها می توانند دو اسپری هم روی موهای خود عطر بزنند . حرکت موها انتشار رایحه را به شدت تقویت خواهد کرد . البته نه در خیابان ! چون با گشت ارشاد مواجه می شوید ، منظورم در میهمانی است .

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد