پارکینگ وبلاگی متفاوت

پارکینگ وبلاگی متفاوت

آموزشی و تفریحی
پارکینگ وبلاگی متفاوت

پارکینگ وبلاگی متفاوت

آموزشی و تفریحی

آشنایی با خواص و مضرات خربزه


خربزه میوه ای شیرین، لذیذ و گواراست که انواع گوناگونی دارد.با ما همراه باشید تا با فواید، هشدارها و مضرات این میوه تابستانی آشنا شوید…

خربزه-7ganj.ir

مواد موجود در ۱۰۰ گرم خربزه:

  • یک گرم فیبر
  • ۱۲ میلی‌گرم کلسیم
  • ۱۷ میلی‌گرم فسفر
  • ۲۳۸ میلی‌گرم پتاسیم
  • ۱۲۵۰ واحد پیش‌ساز ویتامین A
  • ۳۱ کیلو کالری انرژی
  • ۳۷ میلی‌گرم ویتامین C

فواید خربزه:

  ادامه مطلب ...

اگر مشکلات گوارشی دارید، این‌ها را نخورید


 

همان طور که می‌دانید رعایت رژیم غذایی سلامت به معنای رعایت بخور نخورهای غذایی است؛ اما ما تا به حال در بیشتر موارد فقط به بایدهای آن پرداخته‌ایم. اینکه میوه و سبزی بخورید، مایعات بخورید، پروتئین خالص و کم چرب مصرف کنید و خیلی چیزهای دیگر.

همان طور که می‌دانید بیماری‌های گوارشی که از شایع‌ترین بیماری‌های جامعه ما نیز هستند به طور قابل‌توجهی با رژیم غذایی مصرفی در ارتباط‌اند و از این رژیم تأثیر می‌پذیرند.

سوءهاضمه هم یکی از شایع‌ترین این مشکلات گوارشی است. زمانی که شخصی به سوءهاضمه مبتلا می‌شود علامت‌ها و عوارضی مانند تهوع، استفراغ و نفخ واقعاً آسایش و آرامش را از فرد می‌گیرند. ما هم در رژیم سلامت برای پیشگیری و هم در رژیم درمانی سوءهاضمه همیشه به مصرف آب، میوه و سبزی و فیبرهای محلول در آب توصیه داشته‌ایم؛ اما در اینجا می‌خواهیم نبایدهای این بیماری را به شما بگوییم:

   ادامه مطلب ...

آب هندوانه و پیشگشری از سرطان روده


آب هندوانه نه تنها یک نوشیدنی گوارا و مناسب برای فصول گرم است بلکه در تسکین و آرامش عضلات نیز بسیار موثر است.

چون هندوانه دارای مقدار خیلی کمی سدیم است، آب زیادی را از بدن دفع می‌کند و برای کسانی که ناراحتی کلیه دارند و افرادی که ادرار غلیظ و زرد رنگ با بوی تند دارند، بسیار خوب است و حتی می توانند با نوشیدن آب هندوانه و آب به‌مقدار زیاد، این مشکل را از بین ببرند.

همچنین داشتن فیبر موجود در خود هندوانه نیز نقش بسزایی در سلامتی شما ایفا ی کند.

البته افراد دیابتی نباید در مصرف هندوانه زیاده روی کنند، زیرا مانند سایر میوه‌ها، کالری و قند آزاد دارد و بدن، این کالری اضافه را به صورت چربی ذخیره می‌کند.

طبق گزارش منتشرشده در مجله شیمی کشاورزی و غذا، متخصصان سلامت می‌گویند: آب هندوانه خواص آنتی‌اکسیدانی بالایی دارد، حجم پروتئین در ماهیچه‌ها را افزایش می‌دهد و مصرف آن به بهبود عملکرد ورزشکاران کمک می‌کند. آب هندوانه همچنین درد عضلات پس از انجام حرکات ورزشی سنگین در باشگاه را کاهش می‌دهد.

ترکیبات طبیعی موجود در آب هندوانه سریع تجزیه می‌شوند و در نتیجه این نوشیدنی در مدت طولانی تازه نمی‌ماند به همین دلیل معمولاً در داخل بطری در فروشگاه‌های مواد غذایی فروخته نمی‌شود اما بعضی از کارخانه‌ها آن را پاستوریزه می‌کنند و می‌فروشند. با این حال تمام خواص مفید آب هندوانه در شکل تازه این نوشیدنی است که در خانه سریع، آسان و ارزان تهیه می‌شود.

  ادامه مطلب ...

فواید فیبر و معالجه بیماری های بواسیر و هموروئید با آن


اگر شما می خواهید سالم باشید، به فیبر غذایی خود اهمیت دهید. فیبر نه تنها به حرکات روده کمک می کند، بلکه تحقیقات نشان داده است که در پایین آوردن کلسترول خون نیز نقشی مهم دارا است. حتی فیبر موجود در غذا، خطر سرطان کولون (سرطان روده بزرگ) را کاهش می دهد.

هنگامی که شما میوه جات، سبزیجات و دانه ها و غلات را مصرف می کنید، در واقع فیبر را به بدنتان وارد کرده اید.